این فایل شامل تعاریفی از بهره وری ، تاریخچه ی بهره وری ، انواع بهره وری و در 41 صفحه ورد قابل ویرایش تهیه شده است
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت |
این فایل شامل تعاریفی از بهره وری ، تاریخچه ی بهره وری ، انواع بهره وری و در 41 صفحه ورد قابل ویرایش تهیه شده است
رفرنس نویسی درون متنی
منابع معتبر در پایان مطلب (اگر مشاهده کردید منبعی در متن بکار رفته که در پایان در منابع آورده نشده است ، موضوع را از طریق پیامک به 09191809834 گزارش دهید تا برای شما اصلاح و ارسال شود .)
پاورقی دارد
منابع داخلی و خارجی از دهه هفتاد و هشتاد شمسی
چندی از مطالب :
بهره وری
تعاریف بهره وری
تاریخچه ی بهره وری
انواع بهره وری
بهره وری نیروی انسانی
اهمیت بهره وری نیروی انسانی
عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی
مشکلات بهره وری
مدل های بهره وری
شاخص اندازه گیری بهره وری
و...
منابع
2-1 مقدمه
با توجه به محدودیت منابع و نامحدود بودن نیاز های انسانی، افزایش جمعیت و رقابت شدید و بیرحمانه در اقتصاد جهانی ، بهبود بهر وری نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت میباشد. بی گمان رشد و توسعه اقتصادی امروزه جوامع مختلف در نرخ رشد بهره وری آن ها نهفته است . کوشش برای افزایش نرخ بهرهوری، کوشش برای زندگی و رفاه بهتر برای افراد و جامعه است. برای رسیدن به فردای بهتر باید رشد بهرهوری را به طور مستمر دنبال نمود. در دنیای رقابت آمیز امروز کشور هایی برنده خواهند بود که بتوانند دانش ، بینش و رفتار بهره وری را در مدیران و کارکنان خود ایجاد نمایند. بینشی که بتواند فکر کردن ، اندیشیدن ، آفریدن ، نوآوری و خلاقیت را در سازمان ها خلق کند. با توجه به وجود مشکلات عدیده ای که اقتصاد ایران در آستانه هزاره سوم میلادی با آن روبرو است از جمله ، نرخ رشد بالای جمعیت ، اقتصاد تک محصولی ، ساختار نامتناسب نظام اقتصادی و اداری ، افزایش نرخ بی کاری ، پائین بودن میزان سرمایه گذاری و ... اهمیت توجه به بهرهوری، حساس و اشاعه فرهنگ بهرهوری را بیش از پیش روشن میکند. توسعه بهرهوری سازمان و جامعه به باور و احساس ما بستگی دارد که باید بهرهوری را از خود و خانواده خود شروع کنیم. نقش مهم ارتقاءبهرهوری در نیل به اهداف مدیران و صاحبان بنگاهها ، مهندسین صنایع ،برنامهریزان اقتصادی، و حتی زمامدارن سیاسی هرکشور را نمیتوان از نظر پنهان داشت. بهرهوری به مثابه یک ابزار بسیار مهمی است که به این قبیل از افراد کمک میکند تا تولید را در سطح سازمانی، ملی و حتی بینالمللی مورد سنجش و ارزیابی قرار داده وتشخیص دهند که تا چه حد از منابع موجود به مطلوب استفاده گردیده است .
2-2 تاریخچه پیدایش و تحول مفهوم بهره وری
انسان همواره در صدد بوده که با توجه به محدودیتهای خاص زمان و مکان خود، از منابع در دسترس، حداکثر استفاده را بنماید، و در تلاش بوده که حداکثر بهره وری را از منابع سخت افزاری و نرم افزاری بدست بیاورد. بنابراین بهره وری عمری به قدمت تاریخ دارد.
همان گونه که پیداست، واژه بهره وری ابتدامنحصر به تولید بود و در عرصه های دیگر چندان شناخته شده نبود. تا اوایل قرن بیستم، مفهوم دقیق این واژه روشن نشد، تا این که در آغاز این قرن، رابطه بین محصول در یک نظام تولیدی و منابعی که برای تولید محصول به کار گرفته می شوند، مورد نظر کارشناسان واقع شد.در یکصد سال اخیر، تعاریف جدیدی از بهره وری به عمل آمد و این تعاریف کم کم شکل کامل تری به خود گرفت و شاخصهایی برای اندازه گیری بهره وری تعریف شد. با این دیدگاه حدود 40 سال قبل یعنی در سال 1961 سازمان بهره وری آسیایی با مشارکت 8 کشور تشکیل شد و ایران در سال 1965 به عضویت آن در آمد.
تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فعالیت عمده ای برای ارتقای بهره وری صورت نگرفت و همزمان با وقوع انقلاب اسلامی، عضویت ایران در سازمان بهره وری آسیایی به حالت تعلیق درآمد و این وضعیت تا سال 1366 ادامه داشت. در سال 1366 با پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی، عضویت ایران در سازمان بهره وری آسیایی بار دیگر تصویب شد و پس از آن سازمان ملی بهره وری ایران شکل گرفت.
با تأسیس سازمان ملی بهره وری ایران به نظر می رسد توفیق نسبی در ترویج فرهنگ بهره وری و مفهوم آن در بین نهادها، ارگان ها، سازمانها و مدیران سطح بالای کشور حاصل شده است.
اما در سطح بین المللی، بطور رسمی، لغت "بهره وری" نخستین بار در سال 1766 در مقاله ای توسط فردی به نام "کوئیزنی" مورد استفاده قرار گرفت.پس از آن در سال 1776" فرانسوا کنه" اقتصاد دان فرانسوی در مورد بهره وری چند مقاله نوشت. در فرهنگ اقتصاد قرن 18 مفهوم بهره وری به عنوان "قدرت تولید" تعریف شده است. اما در قرن19 در سال 1884 "لتر"بهره وری را این گونه تعریف کرد:
"قدرت و توانایی تولید کردن" که در واقع در اینجا بهره وری اشتیاق به تولید را بیان می کند (خاکی،1386).
این فایل در 26 صفحه ورد قال ویرایش می باشد که در آن در مورد تعهد سازمانی ، مدل های آن و توضیح داده شده است
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت |
این فایل در 26 صفحه ورد قال ویرایش می باشد که در آن در مورد تعهد سازمانی ، مدل های آن و توضیح داده شده است
رفرنس نویسی درون متنی
منابع معتبر در پایان مطلب (اگر مشاهده کردید منبعی در متن بکار رفته که در پایان در منابع آورده نشده است ، موضوع را از طریق پیامک به 09191809834 گزارش دهید تا برای شما اصلاح و ارسال شود .)
پاورقی دارد
منابع داخلی و خارجی از دهه هفتاد و هشتاد شمسی
چندی از مطالب :
تعهد سازمانی
ابعاد تعهد سازمانی
عوامل موثر بر تعهد سازمانی
انواع تعهد
مدل های تعهد سازمانی
دیدگاه های تعهد سازمانی
اهمیت تعهد سازمانی
و...
منابع
2-1 مقدمه :
بایستی اذعان کرد، آگاهی از همهی نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت چندانی نداشته و مدیران نیز علاقهای به دانستن همهی این نگرشها ندارند . درواقع مدیران بیشتر علاقهمند به دانستن آن دسته از نگرشهایی هستند که با کار و سازمان مرتبط است . طبق تحقیقات انجام گرفته در این مورد سه نگرش عمده، بیشترین توجه و تحقیق را از سوی محققان به خود جلب کردهاند این سه نگرش عبارتند از : ا- رضایت شغلی 2- وابستگی شغلی 3- تعهد سازمانی ( امامی ، 1380).عدم احساس تعلق کارکنان به سازمان و عدم دقت کافی برای انجام وظایف از معضلات بزرگ دستگاههای اجرایی است. برای رفع این مشکل، ارتقاء تعهد از بهترین راههاست. عمومیترین شیوهی برخورد با تعهد سازمانی آن است که تعهد سازمانی را نوعی وابستگی عاطفی به سازمان درنظر میگیرند. براساس این شیوه ، فردی که به شدت متعهد است هویت خود را از سازمان میگیرد، در سازمان مشارکت دارد و با آن درمیآمیزد و ازعضویت در آن لذت میبرد (ساروقی ، 1375).
2-2 تعاریف تعهد سازمانی :
تعهد سازمانی حالتی است که فرد ، سازمان و بخصوص هدفهای آن را معرف خود میداند و تمایل دارد تا عضو آن سازمان باقی بماند. تفاوت بین تعهد سازمانی و وابستگی شغلی در این است که وابستگی شغلی وقتی وجود دارد که فرد شغل خاصی را به خود نسبت می دهد وآن شغل را معرف خود می داند؛ در حالیکه، تعهد سازمانی تبلور این حالت است که فرد، سازمان را معرف هویت خود میداند. (رابینز، 2007).
این فایل شامل 20 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد و در آن در مورد ارزش فروشگاهی ، ارزش برند و تصویر ذهنی فروشگاهی توضیح داده شده است
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت |
این فایل شامل 20 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد و در آن در مورد ارزش فروشگاهی ، ارزش برند و تصویر ذهنی فروشگاهی توضیح داده شده است
رفرنس نویسی درون متنی
منابع معتبر در پایان مطلب (اگر مشاهده کردید منبعی در متن بکار رفته که در پایان در منابع آورده نشده است ، موضوع را از طریق پیامک به 09191809834 گزارش دهید تا برای شما اصلاح و ارسال شود .)
پاورقی دارد
منابع داخلی و خارجی از دهه هفتاد و هشتاد شمسی
چندی از مطالب :
تصویر فروشگاهی
ابعاد تصویر ذهنی
ارزش ویژه فروشگاه
شخصیت برند
ارزش ویژه برند
ابعاد ارزش ویژه
انواع آگاهی
و...
منابع
2-1 مقدمه
در عصر گسترش و تسریع روند جهانی شدن، رقابتپذیری یک موضوع بسیار مهم در بین سیاستگذاران سطوح مختلف (کشور، صنعت و شرکت) در بخشهای مختلف دنیاست، در همین راستا بسیاری از سازمانها، استراتژیهای بازاریابی خود را توسعه میدهند تا فروششان بهبود یافته و همچنین سازمانها تلاش میکنند تا برندهایی بسازند که در میان برندهای رقیب دوام آورند، از این روی برند دارای چنان اهمیتی شده است که شاید امروزه یافتن محصولی بدون برند تقریباً غیر ممکن باشد و محصولاتی که بدون برند باشند مورد پذیرش و توجه مصرفکنندگان قرار نمیگیرند. در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی بوده است ازجمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهوداشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخورداراست. (بوم گارس و اسکمیدت، 2011).
2-2 تصویر فروشگاه
اولین بار تصویر ذهنی توسط مارتینیو (1985) به عنوان عامل مهمی در پیشرفت شخصیت خرده فروشی تعریف شده است. تصویر ذهنی از فروشگاه یک برداشت کلی در حافظه هست که با نتیجه ویژگی های درک شده در حافظه مشتری بر اساس مواجهه قبلی و مواجهه فعلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم انگیخته شده مرتبط است. تصویر ذهنی یک عامل پیش بینی کننده در انتخاب خرده فروشی پیشنهاد داده شده است. آمیزه خدمات یکی از ابزارهایی است که می توان بدان وسیله فروشگاه ها را از یکدیگر متمایز کرد. فروشگاه باید تصویری در خور مشتریان مورد هدف باشد و بتواند مشتریان را به خود جذب کند. علاوه بر موارد ذکر شده به طور بالقوه، مکان فروشگاه نیز عامل مهمی در جذب مصرف کننده به محل خرید است. با توجه به شرایط مذکور به جرات می توان گفت خلق یک تصویر ذهنی مناسب از یک فروشگاه بهترین و مهم ترین عامل در حفظ سهم بازار میباشد. فیلیپ کاتلر در این مورد می گوید: هنگامی که کالاهای عرضه شده درست همانند هم هستند، خریداران نسبت به تصویر ذهنی شرکت یا نام تجاری کالای تولیدی عکس العمل متفاوتی نشان می دهند. جامع ترین تعریف تصویر فروشگاه توسط دیکتر ( 1985) ارایه شده است به اعتقاد وی منظور از این مفهوم ، شکل گیری یک تصور کلی از یک فروشگاه در ذهن افراد است )ویسر و همکاران، 2006).
به طور کلی، می توان بیان نمود که تعاریف ارایه شده برای تصویر فروشگاه با یکدیگر مرتبطند از آن جهت که هم به جنبه های ملموس و هم غیر ملموس ادراک شده توسط مشتریان توجه داشته اند به عقیده بسیاری از محققان تصویر ذهنی مشتریان از فروشگاه یکی از معیارهای آنها در انتخاب فروشگاه است کیونی ( 1992) بیان نمود که خرده فروشان باید از دید مشتریان به ارزیابی تصویر درک شده از فروشگاه خود بپردازند و در جهت بهبود آن برنامه ریزی نمایند )سییلوا و گیرلیدی ، 2010) تصویر ذهنی مشتریان از فروشگاه، به عنوان برداشت کلی آنها از مشخصه ها و ویژگی های فروشگاه بوده، نه برداشت آن ها از جز به جز ویژگی ها به بیان دیگر آنها با توجه به برداشت کلی خود از یک فروشگاه به مقایسه آن با سایر فروشگاه ها می پردازند. ابعاد مختلفی برای تصویر فروشگاه مطرح شده است میارتینیو ( 1958) نخستین پژوهشگری است که بیان نمود تصویر فروشگاه متشکل از ابعاد: طراحی و معماری، نشانه ها و رنگ ها، تبلیغات و کارکنان فروش است سپس لیندکویسیت ( 1975) ابعاد تصویر -فروشگاه را در 3 بعد: کالا، خدمات، مشتری مداری، تسهیلات فیزیکی، راحتی، ترفیع، جو فروشگاه، عوامل نهادینه شده و رضایت پس از خرید توسعه داد .
Baumgarth, & Schmidt
Martineau
dicter
Visser et al
kiony
Silva & girlidy
Martineau
Lindquist
پاورپوینت بررسی خانه امام جمعه تهران در 72 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 72 |
حجم | 11 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | معماری و شهرسازی |
پاورپوینت بررسی خانه امام جمعه تهران در 72 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول:
مطالعه وشناخت منطقه
جمعیت
مذهب
زمین شناسی
فصل دوم :
پیشینه وپیدایش شهر یا روستا
تهران قدیم
فصل سوم
ویژگی های تاریخی بنا
تاریخچه بنا
بانی اثر
معمار بنا
تحولات تاریخی بنا
وقایع و اتفاقات تاریخی مرتبط با بنا
فصل چهارم:
موقعیت و قرارگیری بنا در بافت شهر یا روستا
موقعیت جغرافیایی
مشخصات بنا
کاربری بنا (فعلی وگذشته )
مشخصات و معماری بنا
هندسه در پلان
سیرکولاسیون حرکتی در بنا (معرفی فضاها با عکس)
نمای شمالی
ایوان ستوندار با
سر ستونهای گچبری و مقرنس
تالار زمستانی
تالار تابستانی یا شاه نشین
پله ارتباطی به تالارها
تعیین فضاهای مرمت شده باعکس
نمای شمالی
گچبری
پنجره های مشبک
ستون وسرستون ایوان شمالی
سنتوری
رخبام
گچبری نقاشی و آینه کاریهای تالار
گوشواره های ضلع شرقی نما
ویژگی های هنری بنا
ستون و سرستون
سنتوری
رخبام
کاشیکاری
پیکره
گچبری
آسیب شناسی داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی نهضت رمانتیسم در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 12 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | معماری و شهرسازی |
پاورپوینت بررسی نهضت رمانتیسم در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب :
رمانتیسم
پارک رجنت در لندن
کلبه هملت(1818)
فیلیپ وب
خانه ی قرمز
ویلای شارلتون هوف
فردریک شینکل
بنای استراوبری هیل در تویکنم
هوراس والپول
باغ های انگیسی
باغ های چینی
1868 ساختمان پارلمان انگلیس در لندن
ریچارد بویل ، ویلیام کنت – خانه چیزیک لندن
nساندرسن میلر-هگلی پارک –ویرانه شبه گوتیک
جیمز استوارت-هگلی پارک –سرسرای سبک دوریn
ساختمان اپرای پاریس ( 1861-1874) به دست شارل قارنیه ساخته شد.
تالار استقلال
ویلیام چمبرز
فردریک شینکل
ریچارد میک
از آثار نقاشان این دوره
از منظره سازان رمانتیک
منابع